fredag den 14. marts 2014

STORBY DRØMME

Sponsoreret indlæg



Nogen gange tager jeg mig selv i at smådrømme lidt om at bo i det Københavnske, ikke fordi at jeg i min vildeste fantasi kunne have lyst til at bo i så hektisk en by, næ det er mere fordi der er så mange fantastiske tilbud til mit madglade hjerte på nærmest hvert gadehjørne. Men jeg elsker simpelthen min stille provinsby alt for meget til flytte fra den så storby længslen må blive ved drømmen, men hey så er det jo godt at det næsten ingen tid tager at hoppe på et tog fra Næstved på vej mod hovedstaden. 
Og det var ligepræcis hvad C og jeg gjorde i slutningen af februar, jeg fik nemlig et gavekort til torvehallerne af svigermor til min fødselsdag og da jeg så blev tilbudt af lagkagehuset at komme ind og smage to af deres nye brød, et økologisk rugbrød og et glutenfrit brød, ja så kunne jeg jo med fordel slå to fluer med et smæk og tage en med C ind mod det Københavnske til en dag som stod i madens tegn.

Nu er det jo ikke hverdag at vi er i københavn, så vi besluttede (eller jeg diktererede og C traskede med) at vi også skulle være lidt småkulturelle og lige skulle et smut forbi Nationalmuseet og se lidt nærmere på Danmarkshistoriens. Men nu er jeg jo foodie med stort F, så hvis jeg skal være helt ærlig, så kiggede jeg mest af alt på køkkenets historie gennem tiden og ikke rigtig så meget andet.... oh well må tage derind igen på et andet tidspunkt så jeg også kan få set resten hehe.

Dagens loot fra en foodies tur i københavn

Før vi vendte næsen mod Næstved igen skulle jeg jo lige have brændt mit gavekort af inde i torvehallerne, så ud over at jeg kom hjem med to gode brød, så kom jeg også hjem med nogle store chili pølser, et græsk brød, flødeost med valnødder og honning, éclairs og en lille bøtte med hønsesalat mega godt scoret hvis I spørger mig.
Utroligt nok havde vi faktisk ikke rigtig spist noget i København, så da vi kom hjem var vi begge sultne så der skulle selvfølgelig noget mad på bordet, og gerne i en hvis fart, jeg har nemlig fået at vide at jeg bliver lige så tøsesur som ham fra Snickers reklamen når jeg er sulten. Og når nu jeg kom hjem med et helt nybagt rugbrød så var det oplagte aftensmad valg jo en lille platte med smørrebrød.


Ja det er jo ikke ligefrem det man finder inde hos Ida Davidsen, men hold nu op hvor var det altså bare godt. Jeg kiggede lidt rundt i fryser og køleskab og det endte med at der kom både roastbeef, fiskefilet, æg, kartoffelmadder og den nyindkøbte hønsesalat på bordet... yum, ja det var faktisk så godt at vi kom til at spise hele rugbrødet. Men det er jo bare et kompliment til Lagkagehusets virkelig gode brød, ja det eneste negative jeg har at sige til Lagkagehusets brød er faktisk at de ligger så pokkers lagt væk, ja øv bøv nu kan jeg bare sidde her i Næstved og sukke lidt efter det her rugbrød. Men der skal vel være noget at se frem til næste gang jeg skal forbi København, for så skal jeg da et smut forbi og have et rugbrød med hjem.


*I undre jer sikkert over at jeg ikke skrev mere om det glutenfrie brød, men det var dels fordi at jeg syntes at det smagte som et meget standard brød (lidt ala de brødblandinger som min mor plejer at bage fra Lidl), og dels fordi jeg ikke fandt de så relevant for vores husholdning, jeg mener der er jo ikke nogen herhjemme som er glutenallergikere eller er hoppet  med på nogen af de der tåbelige dameblads diæter (ja her taler jeg også til Thomas Rode disciplene). Når de så er sagt, ja så vil jeg da alligevel sige at det var et af de bedste glutenfrie brød jeg har smagt. For det var på ingen måde tørt på første dagen, som mange andre glutenfrie brød har en tendes til at være, og så smagte det også som ganske fint. Dog bliver det inden for kort tid (her snakker vi allerede dagen efter) tørst og hårdt at spise, og egner sig på dette tidspunkt mest af alt kun til at spise ristet


0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...